W dniu 14 lipca 2022 r. grupa członków Oddziału Warszawa ŚZPŻŁ wraz z małżonkami wybrała się na wycieczkę do Żelazowej Woli.

Po drodze zatrzymliśmy się na parkingu w Puszczy Kampinoskiej w m. Roztoka. Dalszy etap to cmentarz wojenny z 1939 r. w m. Granica gdzie zostali pochowani polegli żołnierze bitwy nad rzeką Bzurą. Po zapaleniu i postawieniu znicza pod pomnikiem płk Marian Turek opowiedział o przebiegu  kilkudniowej zaciekłej walce  żołnierzy z armii "Poznań" i "Pomorze" wstrzymującej nawałę wojsk niemieckich w kierunku Warszawy. Minutą ciszy oddaliśmy hołd bohaterom. Po kilkunastu minutach dotarliśmy do celu naszej wycieczki.  Żelazowa Wola to miejsce urodzin Fryderyka Chopina. O tym miejscu i życiu wybitnego polskiego kompozytora i pianisty opowiedziała nam przy kawie w parku - Teresa Seruga. Po zwiedzeniu muzeum spacerowaliśmy po pięknym parku nad rzeką Utrata i o godz. 14 wróciliśmy aby wysłuchać na żywo pięknego koncertu w wykonaniu młodej pianistki- Zuzanny Wojdak. Wycieczkę zakończyliśmy obiadem w restauracji "Borodino" w "Twierdzy Modlin". Czekając na posiłek zwiedziliśmy część podziemia odkrytego w czasie budowy.

Copyright © 2020. All Rights Reserved.